Viden om: Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?


Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?

Deadline inden d. 1. januar 2019

Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?

Her
under vores "viden om", har vi gennem tiden skrevet mange indlæg
omkring vigtigheden af at være synlig. Du er nemlig aldrig heldig at
lande rollen, men fordi du har været synlig på den "rigtige" måde.

Forklaring:
Som
skuespiller/ eller statist for den sags skyld, er du som person/ profil
et produkt. En vare. En vare man kan handle og prissætte, men også en
vare med en varedeklaration, som fortæller den handlende hvad du
indeholder og hvor mange e-numre, konserveringsmidler du rummer, eller
om du er økologisk?

Du skal se DASK-online som et supermarked med en masse forskellige produkter på hylderne. Over 27000 af slagsen.

Varen har også forskellig størrelse og indpakning, nogle mere farverige
end andre. Så det handler ikke kun om pris og indhold, men også om
indpakning og placering?

Fordelen ved indpakningen er at have
nogle farver der skiller sig ud og en tydelig markering af indholdet på
afstand, så kunden får lyst til at tage varen i hånden og læse
varedeklaration og pris, for at sammenholde og sammenligne med varen ved
siden af.

Placeringen i butikken er ikke ligegyldig. Findes du
ved indgangen, hvor alle besøgende går forbi, eller ved kassen, eller
findes du i butikkens afkroge.

Gør dig selv de overvejelser, hvis du var en vare i vores butik:
Hvilket
produkt er du? Grovpasta som spises året rundt i massevis og som der
shoppes store mængder af, eller de dyre økologiske danske jordbær som
kun er i butikken sæsonvis?

Hvordan ser din emballage ud? I en
tydelig stablebar kasse der er let at åbne, eller pakket ind i 2 lag
plastisk som skal åbnes med en saks?

Hvor er du placeret på
hylden? Bliver du altid presset bagerst af de nye vare eller står dine
konkurrenter mere i øjenhøjde med kunderne?

Hvor i butikken er
du? Ved kassen eller ved indgangen eller er du ved siden af
skraldespanden ved flaskepanten i hjørnet af butikken?

Konklusion:
Som producent af din egen vare, har du selv indflydelse på hvad dit
indhold er, hvordan din emballage ser ud, hvor på hylderne du står og
hvor i butikken du er placeret.

HUSK: Det er aldrig tilfældigt hvilke vare der lander i indkøbskurven?

Er du solgt? ;-)


...
Og bemærk... Rigtigt mange af vores vare gider ikke forholde sig til
hvad vi skriver her. De falder langsomt i pris, og ender i
skraldespanden for de overskider sidste salgsdato... Tankevækkende!



Mvh
Tommy Duus

Caster/ Branchevejleder



Mvh Tommy Duus

Caster/ Branchevejleder