Viden om

Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?


dask nyhed

Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?

Deadline inden d. 1. januar 2025

Hvilken betydning har din synlighed/ usynlighed?

Her under vores "viden om", har vi gennem tiden skrevet mange indlæg omkring vigtigheden af at være synlig. Du er nemlig aldrig heldig at lande rollen, men fordi du har været synlig på den "rigtige" måde.

Forklaring:
Som skuespiller/ eller statist for den sags skyld, er du som person/ profil et produkt. En vare. En vare man kan handle og prissætte, men også en vare med en varedeklaration, som fortæller den handlende hvad du indeholder og hvor mange e-numre, konserveringsmidler du rummer, eller om du er økologisk?

Du skal se DASK-online som et supermarked med en masse forskellige produkter på hylderne. Over 30.000 af slagsen.

Varen har også forskellig størrelse og indpakning, nogle mere farverige end andre. Så det handler ikke kun om pris og indhold, men også om indpakning og placering?

Fordelen ved indpakningen er at have nogle farver der skiller sig ud og en tydelig markering af indholdet på afstand, så kunden får lyst til at tage varen i hånden og læse varedeklaration og pris, for at sammenholde og sammenligne med varen ved siden af.

Placeringen i butikken er ikke ligegyldig. Findes du ved indgangen, hvor alle besøgende går forbi, eller ved kassen, eller findes du i butikkens afkroge.

Gør dig selv de overvejelser, hvis du var en vare i vores butik:
Hvilket produkt er du? Grovpasta som spises året rundt i massevis og som der shoppes store mængder af, eller de dyre økologiske danske jordbær som kun er i butikken sæsonvis?

Hvordan ser din emballage ud? I en tydelig stablebar kasse der er let at åbne, eller pakket ind i 2 lag plastisk som skal åbnes med en saks?

Hvor er du placeret på hylden? Bliver du altid presset bagerst af de nye vare eller står dine konkurrenter mere i øjenhøjde med kunderne?

Hvor i butikken er du? Ved kassen eller ved indgangen eller er du ved siden af skraldespanden ved flaskepanten i hjørnet af butikken?

Konklusion: Som producent af din egen vare, har du selv indflydelse på hvad dit indhold er, hvordan din emballage ser ud, hvor på hylderne du står og hvor i butikken du er placeret.

HUSK: Det er aldrig tilfældigt hvilke vare der lander i indkøbskurven?

Er du solgt? ;-)


... Og bemærk... Rigtigt mange af vores vare gider ikke forholde sig til hvad vi skriver her. De falder langsomt i pris, og ender i skraldespanden for de overskider sidste salgsdato... Tankevækkende!



Sådan ansøger du!

Ansøg opslaget fra din profil eller opret en ny.



Mvh Tommy Duus

Caster/ Branchevejleder


1831 Sidevisninger